Ustawą z dnia 22 stycznia 2010 roku o zmianie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz niektórych innych ustaw, wprowadzono zapisy o możliwości realizacji przez mieszkańców indywidualnie lub za pośrednictwem organizacji pozarządowych, inicjatywy lokalnej w zakresie wskazanym w Ustawie.
Dodanie rozdziału 2a do Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie pozwala na zaplanowanie wraz z jednostką samorządu terytorialnego inicjatyw, które mają służyć realizacji potrzeb społeczności lokalnej.
Proponowana uchwała określa sposób realizacji inicjatywy lokalnej w Szczecinie poprzez wskazanie jej przedmiotu, kryterium oceny wniosku i zasad współpracy pomysłodawcy z jednostką samorządu terytorialnego.
Chcielibyśmy uchwałę przedstawić szczecińskim Radnym. Wcześniej jednak konsultujemy ją z Wami - aktywnymi mieszkańcami i przedstawicielami organizacji pozarządowych.
Zespół Sektora3
-
2 głosówZagłosuj
-
- Kto głosował
-
- + 2 anonim
-
anonimMyślę, że warto ustalić tryb powoływania komisji oceniającej wnioski. Organizacje mogłyby sugerować Prezydentowi powołanie konkretnych osób przez nie wskazanych.
Komisja powinna być powoływana przynajmniej na okres dwóch-trzech lat. Członkowie komisji w czasie oceniania wniosku złożonego przez "ich" organizację byliby wyłączeni z procesu dokonywania oceny. itd...
Mariusz Wencławek sdb2013-04-23 18:28 -
anonimW projekcie brakuje informacji o tym, ile czasu na ocenę wniosku będzie miała powołana przez Prezydenta Komisja Oceniająca. Zgodnie z kodeksem prawa administracyjnego to powinno być 30 dni.2013-05-13 09:59
-
anonimDobrze, aby informacje na temat zrealizowanych inicjatyw pojawiły się w Internecie, w tym również sprawozdań z ich realizacji).2013-05-13 10:00